شهرکرد- معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: رواج فرهنگ قرآنی در جامعه نیازمند حمایت است و در این راستا بایستی به موقوفات قرآنی اهمیت ویژه‌ای داده شود که متاسفانه این گونه موقوفات در استان ما بسیار ناچیز هستند.

رواج فرهنگ قرآنی در جامعه نیازمند حمایت است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از شهرکرد، حجت‌الاسلام مجتبی محمدی صبح سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات گفت: در سال گذشته ۵۰۰ نفر در رشته‌های شفاهی از جمله حفظ، ترتیل و قرائت و ۳۰۰ نفر در رشته‌های کتبی شامل نهج‌البلاغه شرکت کردند.

وی افزود: ثبت‌نام چهلمین دوره مسابقات قرآن‌کریم از بهمن‌ماه سال گذشته آغاز و تا ۱۰ اردیبهشت سال جاری ادامه داشت که تعداد ۷۰۰ نفر در رشته‌های شفاهی و ۳۰۰ نفر در رشته های کتبی ثبت‌نام کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در مرحله شهرستانی، در هر رشته سه نفر از افرادی که رتبه برتر را کسب کنند به مرحله استانی راه می‌یابند که در این فاصله یک دوره آموزشی برای برگزیدگان مرحله شهرستانی برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در ادامه گفت: سال گذشته در استان در طرح تقویت حافظان قرآن‌کریم پنج هزار نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد دو هزار نفر موفق به گذراندن دوره شدند و گواهی پایان دوره را کسب کردند و امسال این مسئولیت به موسسات خودجوش و فعال قرآنی واگذار شده که سهمیه سال جاری پنج هزار نفر است.

محمد خاطر نشان کرد:سال گذشته در طرح تقویت تربیت مربی ۲۰۰ نفر از حافظان بالای پنج جزء به قم اعزام شدند و امسال افرادی که حافظ بالای ۱۰ جزء هستند به قم اعزام می‌شوند و گواهی مربی‌گری را دریافت می‌کنند.

وی تاکید کرد: رواج فرهنگ قرآنی در جامعه نیازمند حمایت است و در این راستا بایستی به موقوفات قرآنی اهمیت ویژه‌ای داده شود که متاسفانه این گونه موقوفات در استان ما بسیار ناچیز هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در پایان گفت: امروزه با وجود مسائل و مشکلات موجود در جامعه اگر به فرهنگ قرآن توجه ویژه‌ای شود اوضاع جامعه بهبود می‌یابد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.